Zdrowe odżywianie pierwszaków

Warzywa i owoce na co dzień i od święta! 
 W kwietniu i maju klasa I „a” i „b” zdrowo się ma… Dzieci promowały zdrowe odżywianie. Uczniowie tych klas  przygotowywali w każdą środę miesiąca pyszne sałatki owocowe i surówki jarzynowe, które następnie ze smakiem zajadali. Owoce i warzywa dają siłę i moc – wiedzą o tym dzieci z klas pierwszych, które na drugie śniadanie do szkoły nie przynoszą słodyczy, ale pożywne kanapki z kolorowymi warzywami oraz smaczne, kuszące swoim wyglądem owoce. W kwietniu i marcu dzieci robiły  surówkę „Samo zdrowie”. Zarówno chłopcy, jak i dziewczynki kroiły, siekały i tarły warzywa, mieszały marchew z jabłkiem łączyły je  z orzechami i miodem. Surówka była pyszna i pożywna. Teraz zachęcają w domu rodziców do wspólnego przyrządzania zdrowych przekąsek.
„Jesteśmy Drużyną I” a”, I” b, „która dba o zdrowie swoje i innych……”  
Każdy uczeń klasy pierwszej” mógł w środę samodzielnie wykonać  swoją kolorową, wesołą, kanapkę na drugie śniadanie. Celem zajęć było zachęcanie dzieci do wspólnego spożywania zdrowej żywności w postaci warzyw, pokazanie bogactwa smaków i kolorów zdrowego jedzenia oraz rozbudzanie prawidłowych nawyków żywieniowych. Zwracano uwagę na higienę podczas przygotowywania i spożywania posiłków. Zajęcia te rozwijały również samodzielność i umiejętność współdziałania w grupie, pozwoliły dzieciom dostrzec możliwości racjonalnego wykorzystania produktów, poznały piramidę racjonalnego żywienia. Stały się też zachętą do częstszego spożywania posiłków wspólnie z rodzicami. W każdą środę dzieci klas pierwszych będą robiły same dla siebie drugie śniadanie. Propagujemy zdrowe odżywianie wśród całej społeczności szkolnej począwszy od najmłodszych dzieci.
Woda na zdrowie!   
Przeprowadziliśmy bardzo fajne zajęcie  „Woda=źródło życia”. Dzieci wykonały cudne plakaty  na temat wody. Zaproszono do współpracy naszą pielęgniarkę dyplomowaną p. Joannę Górecką . Pani opowiadała dzieciom o tym jak wielki wpływ ma na nasze zdrowie woda.”Ile w nas jest wody?” Zagadnienie to omawiała Pani prowadząc z dziećmi rozmowę i prezentację. Dzieci zadawały pytania i odpowiadały. Robiono doświadczenia, określano własności wody. Wprowadzono temat przez prowadzenie doświadczeń, była super zabawa…
Skip to content