Warzywa i owoce na co dzień i od święta! |
W kwietniu i maju klasa I „a” i „b” zdrowo się ma… Dzieci promowały zdrowe odżywianie. Uczniowie tych klas przygotowywali w każdą środę miesiąca pyszne sałatki owocowe i surówki jarzynowe, które następnie ze smakiem zajadali. Owoce i warzywa dają siłę i moc – wiedzą o tym dzieci z klas pierwszych, które na drugie śniadanie do szkoły nie przynoszą słodyczy, ale pożywne kanapki z kolorowymi warzywami oraz smaczne, kuszące swoim wyglądem owoce. W kwietniu i marcu dzieci robiły surówkę „Samo zdrowie”. Zarówno chłopcy, jak i dziewczynki kroiły, siekały i tarły warzywa, mieszały marchew z jabłkiem łączyły je z orzechami i miodem. Surówka była pyszna i pożywna. Teraz zachęcają w domu rodziców do wspólnego przyrządzania zdrowych przekąsek. „Jesteśmy Drużyną I” a”, I” b, „która dba o zdrowie swoje i innych……” Każdy uczeń klasy pierwszej” mógł w środę samodzielnie wykonać swoją kolorową, wesołą, kanapkę na drugie śniadanie. Celem zajęć było zachęcanie dzieci do wspólnego spożywania zdrowej żywności w postaci warzyw, pokazanie bogactwa smaków i kolorów zdrowego jedzenia oraz rozbudzanie prawidłowych nawyków żywieniowych. Zwracano uwagę na higienę podczas przygotowywania i spożywania posiłków. Zajęcia te rozwijały również samodzielność i umiejętność współdziałania w grupie, pozwoliły dzieciom dostrzec możliwości racjonalnego wykorzystania produktów, poznały piramidę racjonalnego żywienia. Stały się też zachętą do częstszego spożywania posiłków wspólnie z rodzicami. W każdą środę dzieci klas pierwszych będą robiły same dla siebie drugie śniadanie. Propagujemy zdrowe odżywianie wśród całej społeczności szkolnej począwszy od najmłodszych dzieci. |
Woda na zdrowie! |
Przeprowadziliśmy bardzo fajne zajęcie „Woda=źródło życia”. Dzieci wykonały cudne plakaty na temat wody. Zaproszono do współpracy naszą pielęgniarkę dyplomowaną p. Joannę Górecką . Pani opowiadała dzieciom o tym jak wielki wpływ ma na nasze zdrowie woda.”Ile w nas jest wody?” Zagadnienie to omawiała Pani prowadząc z dziećmi rozmowę i prezentację. Dzieci zadawały pytania i odpowiadały. Robiono doświadczenia, określano własności wody. Wprowadzono temat przez prowadzenie doświadczeń, była super zabawa… |